Gratis verzending va. 79.95

Bio gecertificeerde producten

info@hellobeauty.nl

Home » Yoga oefeningen voor beginners: de top 5!

Yoga oefeningen voor beginners: de top 5!

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Yoga is goed voor lichaam en geest, maar hoe begin je nu eigenlijk met yoga? Er zijn verschillende yoga oefeningen voor beginners. Deze yoga houdingen zijn voor de beginnende yogi het “makkelijkst” uit te voeren, maar zijn zelfs voor de gevorderde yogi best nog weleens lastig! Yoga draait om ademhaling en het in balans zijn. Ook jij kunt innerlijke rust en balans vinden!

Yoga oefeningen voor beginners

Yoga houdingen, oftewel Asana ‘s zijn er in diverse vormen en maten en op verschillende moeilijkheidsniveau ‘s. Hieronder onze top 5 yoga oefeningen voor beginners.

1. De kindhouding

De kindhouding is een van de meest bekende yoga oefeningen voor beginners. Bij deze yoga oefening zit je op je knieën op je yoga mat. Je brengt je billen naar je hielen, je (voor) hoofd richting de yoga mat en je armen laat je recht omhoog langs je hoofd rusten. De kindhouding is een fijne yoga oefening, omdat deze vrij gemakkelijk uit te voeren is en een veilig gevoel geeft.

2. De neerwaartse hond

Bij deze yoga houding sta je op voeten en handen op je yoga mat. Je benen en armen zijn gestrekt en je nek en hoofd is ontspannen en is gelijk met je rug. Een hele fijne yoga oefening, welke een strekkend gevoel geeft van zowel je lichaam en geest.

3. De maansikkelhouding

Deze “Asana” voer je uit door je rug zo lang mogelijk te maken, met een been een stap naar voren te doen en het achterste been te strekken. Je houdt je rug recht en je hoofd naar voren. Je armen steek je recht omhoog de lucht in.

4. De berghouding

Deze yoga houding kan niet ontbreken in de lijst van yoga oefeningen voor beginners. Deze houding lijkt erg gemakkelijk maar kan nog best wel wat teweeg brengen! Bij deze oefening sta je rechtop, met je voeten naast elkaar gesloten. Je rug recht en je armen ietwat naar buiten langs je lichaam, je handpalmen wijzen naar voren en je vingers houd je gespreid.

5. De cobra

Ga op je buik op je mat liggen. Breng je lichaam naar boven door op je handen te leunen, houdt hierbij je armen gestrekt. Je bekken en benen blijven op de mat en je bovenlichaam breng je naar boven. Kijk met je gezicht naar voren. Deze fijne oefening helpt je frisse energie op te nemen!

yoga oefeningen voor beginners, yoga houdingenBen je van plan je gezondheid aan te pakken, van binnen en buiten en wil je je lichaam en geest meer in balans brengen? Lees dan ook eens ons “meditatie tips” blog!

Bronnen: Happy with yoga