Gratis verzending va. 79.95

Bio gecertificeerde producten

info@hellobeauty.nl

Home » Yoga oefeningen rug. Verlicht snel je rugpijn

Yoga oefeningen rug. Verlicht snel je rugpijn

yoga oefeningen rug, yoga soorten

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Heb je vaak last van rugpijn en heb je al van alles geprobeerd? Het kan erg vervelend zijn om steeds te maken te hebben met rugklachten. Yoga oefeningen voor je rug kunnen helpen om rugklachten te verminderen en misschien zelfs helemaal te laten verdwijnen! Er zijn verschillende yoga soorten en iedere oefening heeft zijn eigen effect en werking op je lichaam. Wil je meer weten over hoe yoga je kan helpen van je rugpijn af te komen? Lees dan snel verder!

Yoga oefeningen voor je rug

Maar liefst 80 procent van de bevolking krijgt ooit last van de rug. Dat zijn enorm veel mensen net als jij! Oorzaken kunnen bijvoorbeeld een verkeerde houding of een teveel aan belasting zijn. Ook te zwaar sporten of juist een tekort aan beweging en stress kunnen de boosdoeners zijn van rugpijn. Yoga oefeningen voor je rug kunnen uitkomst bieden en je misschien wel voor eens en altijd afhelpen van die vervelende en vermoeiende rugklachten! Met yoga leer je jezelf een goede houding aan. Daarnaast helpt yoga je ook te ontspannen om zo de stress te lijf te gaan. Beide natuurlijk erg goed voor je rug, want dat is vaak de plek waar de meeste spanning tot uiting komt!

Verschillende soorten yoga posities

Er zijn diverse soorten yoga oefeningen welke verlichting kunnen geven aan je rugklachten. Een van deze yoga oefeningen voor je rug is de “Kathouding”. Deze oefening voer je uit door op je handen en knieën te gaan zitten. Bij inademing laat je je rug en buik zakken en maak je je rug hol. Bij uitademing span je je buikspieren aan en maak je je rug bol. De “Kathouding”is een van de meest effectieve oefening voor rugpijn. Een andere oefening is de “Cobra”. Bij deze oefening ga je liggen op je buik en je benen houd je bij elkaar. Je zet je handen op de grond met gestrekte armen naast de borstkas. Bij de inademing til je je hoofd en borst omhoog en bij de uitademing ga je weer terug naar de startpositie. De “Sprinkaan” is een oefening waarbij je ligt op je buik met je kin tegen de grond. Je armen leg je naast je heupen of onder de bekken met de handpalm naar beneden. Bij inademing til je allebei je benen op en bij uitademing laat je je benen weer zakken.

yoga oefeningen rug, soorten yogaYoga oefeningen voor je rug kan je ook lekker thuis uitvoeren. Zo hoef je de deur niet uit en kun je de oefeningen doen waar en wanneer je dat wilt. Daarnaast is het natuurlijk heerlijk om in je eigen vertrouwde omgeving te werken aan een soepeler lichaam! Wil je meer lezen of yoga thuis beoefenen? Lees dan eens ons blog “Yoga oefeningen thuis. Yoga beoefenen wanneer je wilt”.

Bronnen: yogaonline, happywithyoga

 

Bekijk ook: