Gratis verzending va. 79.95

Bio gecertificeerde producten

info@hellobeauty.nl

Home » Voeding en beweging. Een gezonde combi!

Voeding en beweging. Een gezonde combi!

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Voeding en beweging bepalen samen het succes van je algehele gezondheid. Wanneer je voldoende sport, maar niet gezond eet kan dit als resultaat geven dat je weinig ziet of merkt van je inspanning en dat is natuurlijk erg zonde! Gezonde voeding in combinatie met sporten zullen een enorme boost geven aan jou gevoel van fitheid. Ook zul je verschil merken in je uitstraling, je zult lekkerder in je vel komen te zitten en je zult meer energie hebben. Daarnaast is deze gezonde combinatie natuurlijk ook erg goed voor je huid! Je zult door de gezonde voeding en voldoende beweging een gezond uiterlijk krijgen, van binnenuit!

Voeding en beweging combineren

De juiste methode om gezond bezig te zijn is natuurlijk voldoende beweging in combinatie met voldoende, gezonde voeding. Daarnaast is het erg belangrijk op de juiste momenten bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen. Voor, tijdens en na het sporten of bewegen. Maar hoe combineer je nou eigenlijk gezonde voeding en sporten of bewegen en wat is voor jou geschikt? Over het algemeen geldt dat wie intensief gaat sporten en te weinig eet, het niet lang volhoudt. Wanneer je vlak voor het sporten te veel eet houdt je het ook niet lang vol. Het beste is om ongeveer een halfuur voor het sporten of bewegen iets te eten. Hoeveel je moet eten over de dag heen en op welke momenten is afhankelijk van jouw bewegingspatroon en jouw trainingsdoel. De een doet meer intensieve training dan de andere uiteindelijk. Misschien wil je afvallen, aankomen, op gewicht blijven of spieren kweken. Dit alles bepaald de hoeveelheid gezonde voeding dat je binnen wilt of moet krijgen om gezond en lekker in je vel te zitten.

Gezonde voeding en sporten

Koolhydraten doen alleen dienst als energiebron. De hoeveelheid koolhydraten in je eetpatroon zijn afhankelijk van jouw persoonlijke doel. Hoe minder energie je verbruikt, hoe minder koolhydraten je uiteindelijk nodig hebt. Daarnaast zijn eiwitten en gezonde vetten erg belangrijk. Deze zorgen voor een goed functioneren van je hormonen, spierbehoud- of opbouw en de opname van vitamines en mineralen. Het is dus erg belangrijk om je voedingspatroon goed aan te passen aan jouw bewegingspatroon zodat je optimaal kunt profiteren van de gezonde voeding die je binnenkrijgt, wanneer je aan het sporten of bewegen bent, maar ook wanneer je rust. Wanneer je precies wilt weten wat je het beste wel en niet kunt toevoegen aan je dieet en in welke hoeveelheid, kun je het beste even langs de diëtist gaan. Dit kan via de huisarts of via je sportschool. Op deze manier weet je zeker dat je voedingspatroon perfect aansluit bij je beweging en een diëtist wordt veelal gewoon vergoed!

voeding en beweging, gezonde voeding sportenHeb je niet zo zin om langs de diëtist te gaan? Lees dan eens ons blog “Richtlijnen voor gezonde voeding”. Hier kun je veel tips uithalen om je eetpatroon aan te pakken en een gezondere lifestyle te gaan aannemen!

Bronnen: voedingscentrum, sonnevelt, voedingenbeweging